Top Social

Βιταμίνη C

Λαμβάνετε αρκετή;

 

Η βιταμίνη C - ή ασκορβικό οξύ - είναι ένα ουσιαστικό θρεπτικό συστατικό. Προστατεύει τον οργανισμό από το οξειδωτικό στρες (χάρη στις αντιοξειδωτικές του ιδιότητες) και βοηθά στην επιδιόρθωση των ιστών καθώς και στην ανάπτυξη των οστών.  

Βιταμίνη C περιλαμβάνουν τα φρούτα και τα λαχανικά, ιδιαίτερα τα εσπεριδοειδή, όπως τα πορτοκάλια. Είναι επίσης δημοφιλής σε μορφή συμπληρώματος.

 

Η βιταμίνη C βοηθά στην παραγωγή κολλαγόνου, ένα συνδετικό ιστό που συγκρατεί τους μυς και τα οστά. 

Σας προστατεύει από μώλωπες,  βοηθά το σώμα σας να απορροφήσει σίδηρο και φυλλικό οξύ από φυτικές πηγές τροφίμων. Διατηρεί τα ούλα σας υγιή, βοηθά στην επούλωση πληγών και λειτουργεί ως αντιοξειδωτικό για να αναστέλλει  βλάβες στα κύτταρα του σώματος. Αλλά το μεγαλύτερο όφελος της βιταμίνης C είναι ότι σας προστατεύει από τις μόλυνσεις διεγείροντας τον σχηματισμό αντισωμάτων και έτσι, ενισχύει το  ανοσοποιητικό σας σύστημα.

 

Επιπλέον η βιταμίνη C μπορεί να έχει ήπια επίδραση στη μείωση της διάρκειας του κρυολογήματος ενώ κάνει τα συμπτώματα πιο ήπια.  Φροντίστε να καταναλώνετε  τρόφιμα και ποτά  πλούσια σε βιταμίνη C.

Εάν καπνίζετε αυτό είναι ακόμα πιο σημαντικό για να αντισταθμίσετε την  οξειδωτική βλάβη από τη νικοτίνη.

 

Καταναλώνετε φρούτα και λαχανικά καθημερινά.

Η βιταμίνη C προέρχεται κυρίως από φυτικές πηγές. Όλα τα εσπεριδοειδή,  όπως γκρέιπφρουτ, πορτοκάλια, λεμόνια μανταρίνια είναι καλές πηγές.

Μούρα, πεπόνια, πιπεριές, πολλά σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, πατάτες και ντομάτες παρέχουν επίσης σημαντικές ποσότητες. 

Είναι πιο σημαντικό να λαμβάνετε τη βιταμίνη C από τα τρόφιμα, που την περιέχουν, σε σχέση με τη λήψη ενός συμπληρώματος. 

 

Μια σοβαρή ανεπάρκεια βιταμίνης C μπορεί τελικά να οδηγήσει σε σκορβούτο, μια ασθένεια που 6 προκαλεί χαλαρά δόντια, υπερβολική αιμορραγία και πρησμένα ούλα. 

 

Επειδή η βιταμίνη C είναι υδατοδιαλυτή, το σώμα σας αποβάλλει την περίσσεια στα ούρα. Προσοχή όμως, μεγάλες δόσεις μπορούν να προκαλέσουν πέτρες στα νεφρά.

Λαμβάνετε τη βιταμίνη απο τις τροφές και αποφεύγετε να παίρνετε συμπληρώματα, εκτός εάν είναι απαραίτητο.

 

e-max.it: your social media marketing partner