Top Social

Υδατοδιαλυτές βιταμίνες

Οι υδατοδιαλυτές βιταμίνες δεν μπορούν να αποθηκευτούν στο σώμα μας και εύκολα αποβάλλονται.

 

Αυτές περιλαμβάνουν τη βιταμίνη Β1, τη  βιταμίνη Β2, τη βιταμίνη Β3, τη βιταμίνη Β6, τη βιταμίνη Β12, το φυλλικό οξύ και τη βιταμίνη C.

 

Βιταμίνη Β1

(Θειαμίνη)

Βοηθά στην απελευθέρωση ενέργειας από υδατάνθρακες. Συμμετέχει επίσης στην καλή λειτουργία του νευρικού σύστηματος. Περιέχεται στα δημητριακά, τους ξηρούς καρπούς,  το κρέας (κυρίως το χοιρινό), τα φρούτα και τα λαχανικά.

 

Βιταμίνη Β2

(Ριβοφλαβίνη)

Βοηθά στην απελευθέρωση ενέργειας από την τροφή και είναι απαραίτητη για τη φυσιολογική δομή και τη λειτουργία του δέρματος. Βρίσκεται στα  γαλακτοκομικά προϊόντα, τα αυγά, το ρύζι, τα εμπλουτισμένα δημητριακά πρωινού, το συκώτι, τα όσπρια, τα μανιτάρια και τα πράσινα λαχανικά.

 

Βιταμίνη Β3

(Νικοτινικό οξύ)

Βοηθά στην απελευθέρωση ενέργειας από τις τροφές και είναι σημαντική για τη φυσιολογική δομή του δέρματος.  Διατηρεί επίσης το πεπτικό και το νευρικό σύστημα σε υγιή κατάσταση. Περιέχεται στο αλεύρι σίτου και καλαμποκιού, στα αυγά και στα γαλακτοκομικά προϊόντα, καθώς και στη μαγιά.

 

Βιταμίνη Β6

Βοηθά στην απελευθέρωση ενέργειας από τις πρωτεΐνες και βοηθά στη δημιουργία αιμοσφαιρίνης στο αίμα (η ουσία που μεταφέρει το οξυγόνο σε όλο το σώμα μας) .

Περιέχεται στα λευκά ψάρια, στα γαλακτοκομικά προϊόντα, στα δημητριακά ολικής αλέσεως, στα φασόλια σόγιας και στα φυστίκια. 

 

Βιταμίνη Β12

Σημαντική για την κατασκευή ερυθρών αιμοσφαιρίων και στο να διατηρεί το νευρικό σύστημα υγιές. Βρίσκεται στα ψάρια, στο γάλα, στο τυρί, στα αυγά, και στα εμπλουτισμένα δημητριακά πρωινού.

 

Φυλλικό οξύ / Φολικό οξύ

Απαιτείται για το σχηματισμό των υγιών ερυθρών αιμοσφαιρίων.

Είναι επίσης απαραίτητη για την ανάπτυξη του νευρικού συστήματος των εμβρύων. Βρίσκεται στα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, στα προϊόντα ολικής άλεσης, στο συκώτι, στα καρύδια, στα πορτοκάλια, στις μπανάνες και στα εμπλουτισμένα δημητριακά πρωινού.

 

Βιταμίνη C

Δρα ως αντιοξειδωτικό και είναι σημαντική για τη σωστή δομή και τη λειτουργία των ιστών του σώματος. Επίσης, βοηθά το σώμα να απορροφήσει το σίδηρο από πηγές εκτός του κρέατος, όπως τα λαχανικά, καθώς επίσης βοηθάει στην επούλωση πληγών.

Βρίσκεται στα εσπεριδοειδή και στα πράσινα λαχανικά, στις πιπεριές και στις ντομάτες.

e-max.it: your social media marketing partner

chitika artcles 550x250

Chit Home 728x90 b