Top Social

Μπορεί η διατροφή να αποτρέψει τη νόσο Αλτσχάιμερ;

Μπορεί η διατροφή να αποτρέψει τη νόσο Αλτσχάιμερ;

Είναι τόσο τρομακτική η ιδέα του να ξεχνάμε τους αγαπημένους μας, τις ιστορίες μας και τους εαυτούς μας. Ωστόσο, αυτό ακριβώς συμβαίνει με τους περισσότερους ανθρώπους που πάσχουν από τη νόσο του Αλτσχάιμερ.

Ήπια λήθη στα πρώτα χρόνια της νόσου επεκτείνεται σιγά-σιγά, για να συμπεριλάβει σοβαρά προβλήματα με τη μνήμη, τη γλώσσα, μέχρι τελικά αυτή η διαταραχή του εγκεφάλου να  στερήσει από τα άτομα  την ικανότητα να λειτουργούν.

Παρά τις εκτεταμένες έρευνες, τόσο η αιτία και η θεραπεία για τη νόσο του Αλτσχάιμερ παραμένουν ασαφείς. Οι ειδικοί πιστεύουν ότι ένας πολύπλοκος συνδυασμός γενετικών και περιβαλλοντικών παραγόντων  μπορούν να οδηγήσουν σε γνωστική εξασθένηση. Οι ερευνητές εξακολουθούν να εργάζονται για το πώς ακριβώς συμβαίνει και τι μπορεί να γίνει για να αποτραπεί η νόσος.

Μία λογική περιοχή της εξερεύνησης είναι η διατροφή. Ενώ δεν υπήρξαν οριστικές ανακαλύψεις ακόμα, υπάρχουν ορισμένα τρόφιμα που μελετώνται προσεκτικά για την συγκεκριμένη σχέση τους με τη νόσο.

 

Ωμέγα-3 λιπαρά οξέα και βιταμίνες Β

Μερικές μελέτες έδειξαν συσχέτιση μεταξύ της διατροφής με ψάρι και με την πρόσληψη των λιπαρών οξέων ωμέγα-3, ενώ παρατηρήθηκε μια μείωση στην ανάπτυξη της νόσου.

Ωστόσο, περισσότερες μελέτες πρέπει να γίνουν πριν εξαχθούν οποιαδήποτε συμπεράσματα.

 

Τα υψηλά επίπεδα της ομοκυστεΐνης, ένα αμινοξύ στο αίμα, έχουν συσχετιστεί με τον κίνδυνο της άνοιας. 

Εξετάζεται εάν η αύξηση της πρόσληψης φυλλικού οξέος και βιταμινών Β6 και Β12, οι οποίες διασπούν την ομοκυστεΐνη, μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη της νόσου του Αλτσχάιμερ. Ούτε η βιταμίνη Β6 ή συμπληρώματα Β12 έχουν αποδειχθεί αποτελεσματικά, αλλά τα δεδομένα από μελέτες διαπίστωσαν μια χαμηλότερη συχνότητα εμφάνισης της νόσου για άτομα με υψηλότερη πρόσληψη φυλλικού 

 

Η Μεσογειακή Διατροφή

Μερικές πρόσφατες μελέτες εξέτασαν τις πιθανές προληπτικές επιδράσεις της τυπικής διατροφής από τους ανθρώπους στις χώρες γύρω από τη Μεσόγειο θάλασσα, όπως η Ελλάδα. Η «μεσογειακή διατροφή» αποτελείται κυρίως από φρούτα, λαχανικά, όσπρια ψάρια, ελαιόλαδο, μια μέτρια ποσότητα κρασιού, μερικά γαλακτοκομικά προϊόντα, καθώς και μικρές ποσότητες κρέατος και κοτόπουλου. Αν και χρειάζεται περισσότερη μελέτη, τα αποτελέσματα δείχνουν μειωμένο κίνδυνο ανάπτυξης της νόσου και χαμηλότερο ποσοστό θνησιμότητας μεταξύ εκείνων που προσβλήθηκαν από αυτή.

Ενώ δεν υπάρχει οριστική απάντηση στο μυστήριο του Αλτσχάιμερ, υπάρχουν σίγουρα στοιχεία που θα ακολουθήσουν. Γεγονός είναι ότι οι άνθρωποι θα πρέπει να υιοθετήσουν έναν υγιεινό τρόπο ζωής, συμπεριλαμβανομένων δίαιτες χαμηλές σε κορεσμένα λίπη και υψηλή περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά και βιταμίνες του συμπλέγματος Β.

Επίσης, είναι λογικό να συνδυάσουμε μια καλή διατροφή με σωματική και πνευματική δραστηριότητα. 

Η προσέγγιση αυτή ακριβώς θα μπορούσε να βοηθήσει να κρατήσει τη νόσο του Αλτσχάιμερ, καθώς και άλλες

ασθένειες σε ύφεση.

e-max.it: your social media marketing partner