Top Social

Κατάθλιψη και διατροφή

Μια νέα μελέτη διαπιστώνει ότι αυτό που τρώτε μπορεί να μειώσει τα συμπτώματα των θεμάτων ψυχικής υγείας, όπως η κατάθλιψη και το άγχος.

 

Έρευνες αναφέρουν ότι η κατανάλωση βατόμουρων θα μπορούσε να βοηθήσει την άμβλυνση των συνεπειών ενός γονιδίου που είναι γνωστό ότι συνδέεται με κατάθλιψη και αυτοκτονικές τάσεις. 

Δημιουργείται το ερώτημα: έχει τελικά σημασία η διατροφή για τα συμπτώματα των θεμάτων ψυχικής υγείας;

Οι επιστήμονες απαντούν ναι. Ο τρόπος ζωής και τα θέματα ψυχικής υγείας είναι απίστευτα αλληλένδετα. Είναι κατανοητό πως όσο περισσότερο άγχος έχετε, τόσο πιο πιθανό είναι να πάσχετε  από κατάθλιψη και ψυχολογικές διακυμάνσεις. Πολλοί άνθρωποι, ωστόσο, δεν έχουν ιδέα ότι οι διαιτητικές επιλογές τους μπορούν να επηρεάσουν τις διαθέσεις τους.

Υιοθετήστε τις παρακάτω επιλογές για να βελτιώσετε τη διάθεσή σας.

Οι σύνθετοι υδατάνθρακες που είναι πλούσιοι σε φυτικές ίνες και τα δημητριακά ολικής αλέσεως αυξάνουν το επίπεδο της ουσίας τρυπτοφάνη. Η τρυπτοφάνη μετατρέπεται σε σεροτονίνη, ένας νευροδιαβιβαστής που μας ανεβάζει τη διάθεση, καταστέλλει την όρεξη και μας ηρεμεί (γι 'αυτό πάρα πολλοί υδατάνθρακες μπορεί να μας δημιουργήσουν υπνηλία). 

Γι' αυτό το λόγο οι διατροφολόγοι συνιστούν ότι το 55 έως 65 τοις εκατό των ημερήσιων θερμίδων σας πρέπει να  προέρχεται από υδατάνθρακες.

Τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνες όπως τα ψάρια, τα πουλερικά, το κρέας, τα αυγά, το τυρί, το γάλα περιέχουν το αμινοξύ τυροσίνη. Η τυροσίνη αυξάνει την παραγωγή της ντοπαμίνης, της νορεπινεφρίνης και επινεφρίνης-νευροδιαβιβαστές που αυξάνουν την εγρήγορση και την ενέργειά σας. 

Ωμέγα-3. Λιπαρά ψάρια όπως ο σολομός, το σκουμπρί και οι σαρδέλες και ξηροί καρποί όπως τα καρύδια περιέχουν ωμέγα-3. Είναι τροφές που βελτιώνουν τη μνήμη και τη διάθεση.  Οι άνθρωποι με χρονίως χαμηλά επίπεδα ωμέγα-3 λιπαρών οξέων αναφέρουν περισσότερο κατάθλιψη και απαισιοδοξία.  

Αναφερθήκαμε στα τρόφιμα που ενισχύουν τη διάθεση, ας μιλήσουμε και για εκείνα που δεν το κάνουν.

Η υπερβολική κατανάλωση καφεΐνης προκαλεί άγχος, νευρικότητα και κακή διάθεση. 

Επιλέξτε το πράσινο τσάι. Περιέχει ένα αμινοξύ που ονομάζεται θειαμίνη, είναι αντιοξειδωτικό και καταπολεμά την κατάθλιψη. 

Τέλος, μην ξεχνάτε την άσκηση!   

Εάν είστε ευάλωτοι σε κατάθλιψη ή εποχιακή συναισθηματική διαταραχή, η άσκηση θα σας βοηθήσει σημαντικά. 

 

 

e-max.it: your social media marketing partner