Διατροφή
22, Ιούν 2022

Πώς θα κάψω λίπος με γυμναστική;

Καλοκαίρι και λίπος δεν πάνε παρέα. Αν ψάχνεις για αδυνάτισμα τελευταίας στιγμής τότε μάλλον πρέπει να απευθυνθείς σε Πλαστικό Χειρουργό ή σε κάποιο Κέντρο Αδυνατίσματος διότι μόνο αυτοί εγγυώνται θαύματα μέσα σε λίγες ώρες.

Αν πάλι σε ενδιαφέρει να κάψεις λίπος (όχι σε μία μέρα), να αδυνατίσεις και να μπεις ξανά στα ρούχα σου, τότε παράλληλα με την υγιεινή σου διατροφή κάποιες ασκήσεις θα σε βοηθήσουν περισσότερο από άλλες.
Με απλά λόγια, η καύση λίπους θα οδηγήσει σε απώλεια βάρους, και ενώ υπάρχουν «επιφανειακά» οφέλη από το χαμηλό ποσοστό σωματικού λίπους – οι μύες θα φαίνονται πιο γραμμωμένοι, τα ρούχα σου θα σε κολακεύουν περισσότερο – υπάρχουν πολλά οφέλη και για την υγεία.

Μην ξεχνάς πως το υψηλό ποσοστό λίπος μπορεί να καταλήξει σε παχυσαρκία, η οποία συνοδεύεται από αυξημένο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων, διαβήτη και υψηλή αρτηριακή πίεση.

 

Ας δούμε όμως τι μπορείς να κάνεις για να κάψεις λίπος και ποια είναι η διαφορά μεταξύ μιας άσκησης καύσης λίπους και άλλων ασκήσεων.

 

Όλες οι ασκήσεις λίγο πολύ έχουν ένταση, όμως ασκήσεις μέτριας έντασης θα οδηγήσουν στην καύση λίπους. Η ιδέα είναι πως οι ασκήσεις με χαμηλότερη από τη μέγιστη προσπάθεια, θα ενθαρρύνουν το σώμα να κάψει θερμίδες λίπους για ενέργεια.

Μην «κολλάς» όμως πολύ σε αυτό, καθώς η καύση λίπους συμβαίνει και σε προπονήσεις υψηλότερης έντασης, όταν τελειώνει η προπόνηση. Ο μεταβολισμός του σώματος παραμένει αυξημένος μετά από μια προπόνηση υψηλής έντασης και ως αποτέλεσμα το σώμα καίει λίπος.

Ποια είναι η ουσία;

Τόσο οι προπονήσεις υψηλότερης όσο και μέτριας έντασης μπορούν να είναι αποτελεσματικές στην καύση λίπους. Το ποιο είναι πιο αποτελεσματικό είναι ακόμα υπό διερεύνηση.

 

Ποιο είδος γυμναστικής θα σε βοηθήσει να κάψεις λίπος;

 

Ένας συνδυασμός αερόβιας άσκησης και προπόνησης ενδυνάμωσης είναι ιδανικός για την καύση λίπους. Ωστόσο, μην παραγκωνίζεις την προπόνηση δύναμης, γιατί η αλήθεια είναι πως όσο περισσότερους μύες έχεις, τόσο περισσότερο λίπος θα καίει το σώμα σου σε κατάσταση ηρεμίας.
Βασικό επίσης είναι πως σε κάποιους ανθρώπους η διαλειμματική προπόνηση υψηλής έντασης (HIIT) φαίνεται να δρα θετικά στην άμεση καύση λίπους και συντομότερη απώλεια βάρους.

Το βέβαιο είναι πως η προπόνηση στο σπίτι ή στο γυμναστήριο, όπου επιλέξεις να την κάνεις, πρέπει να σου αρέσει. Όσο περισσότερο σου αρέσει, τόσο πιο πιθανό να την επαναλάβεις.

 

5+1 ασκήσεις για πιο γρήγορο κάψιμο λίπους

 

Αν λοιπόν θες να κάψεις λίπος μπορείς να κάνεις τις παρακάτω ασκήσεις κυκλικά ανά 30’’ – 60’’, ανάλογα με το επίπεδό σου, όσες φορές μπορείς να “χωρέσεις” σε 20’ – 30’. Προσπάθησε όσο μπορείς να μην ξεκουράζεσαι ανάμεσα στις ασκήσεις.
Το πόσους γύρους θα κάνεις εξαρτάται από εσένα και τις δυνατότητές σου. Μην το παρακάνεις όμως, γιατί πιο σημαντικό είναι να αποφύγεις τους τραυματισμούς από το να βγάλεις ένα γύρο ακόμα!

1. Jumping Jacks
2. Burpees
3. Jumping Squats
4. Plank Jumps
5. Mountain Climbers
6. Alternate Jumping Lunges

Σίγουρα, αν έχεις στη διάθεσή σου ελεύθερα βάρη ο συνδυασμός τους για Dumbbell Clean και Deadlifts θα είναι ιδανικός για ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα.

Όσο κι αν προπονείσαι όμως, αν δεν προσλαμβάνεις επαρκή ποσότητα πρωτεΐνης, δεν πίνεις αρκετό νερό και δεν κοιμάσαι καλά μην περιμένεις τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα. Τόσο η πρωτεΐνη, το νερό, τροφές με καψαϊκίνη αλλά και ο καφές χωρίς ζάχαρη, θα συμβάλλουν στην καλύτερη λειτουργία του μεταβολισμού σου.

 

Τι να κάνεις τελικά;

Κάνε μικρές αλλαγές στον τρόπο ζωής σου και ενσωμάτωσε την άσκηση και τη σωστή διατροφή όσο περισσότερο μπορείς στην καθημερινότητά σου. Η βελτίωση του μεταβολισμού σου μπορεί να σε βοηθήσει να χάσεις κιλά χωρίς να τα ξαναπάρεις, αν αυτός είναι ο στόχος σου, ενώ παράλληλα σου δίνει περισσότερη ενέργεια.