Διατροφή
30, Μάι 2022

3+1 υγιεινές συνήθειες διατροφής που αξίζει να δοκιμάσεις

Όταν σκεφτόμαστε την υγιεινή διατροφή, συνήθως εστιάζουμε αποκλειστικά στο είδος των τροφών που καταναλώνουμε ξεχνώντας πως ένα μεγάλο μέρος της υγιεινής διατροφής ξεκινά από τη διαμόρφωση υγιεινών διατροφικών συνηθειών. Για να τρώμε πιο θρεπτικά, χρειάζεται να σκεφτόμαστε και αντίστοιχα υιοθετώντας νέες, πιο υγιεινές συνήθειες. Αλλά μην ανησυχείς, δεν είναι τόσο δύσκολο όσο ακούγεται!

Η διαμόρφωση υγιεινών διατροφικών συνηθειών θα μας διευκολύνει και να τρώμε υγιεινά και να απολαύσουμε το φαγητό, αντί να αγχωνόμαστε σε κάθε γεύμα.

Είτε προσπαθείς να χάσεις βάρος είτε απλώς να έχεις μια πιο υγιεινή, ισορροπημένη διατροφή, η διαμόρφωση αυτών των συνηθειών θα σε βοηθήσει να πετύχεις τους στόχους σου και να αισθανθείς καλύτερα. 

  1. Φάε με μέτρο

Το μέτρο είναι πραγματικά η αρχή του παντός! Το να δίνεις στον εαυτό σου την ελευθερία να τρως ό,τι θες, σε νορμάλ πάντα ποσότητες, είναι πολύ σημαντικό.

Γι’ αυτό έλεγξε το μέγεθος κάθε μερίδας. Μόνο έτσι θα τρως με μέτρο. Οι μεγάλες μερίδες σε ξεγελούν να τρως περισσότερο και να καταναλώνεις επιπλέον θερμίδες. Χρησιμοποίησε μικρότερα πιάτα. Σύμφωνα με έρευνες το να τρως από ένα μικρότερο πιάτο μπορεί να ξεγελάσει τον εγκέφαλό σου ώστε να πιστεύει ότι τρως περισσότερο και μπορεί να σε βοηθήσει να αποτρέψεις την υπερκατανάλωση τροφής.

 

      2. Το junk είναι απαραίτητο

Θα φας και πατάτες τηγανιτές, παγωτά, πίτσες και ότι άλλο λαχταράς. Όταν το κάνεις, απόλαυσέ το αντί να νιώθεις τύψεις και να θες να σε τιμωρήσεις. Δεν υπάρχει τίποτα κακό στο να ξεφεύγεις κάπου κάπου – έτσι δεν θα στερείσαι και θα τρως με μέτρο στη συνέχεια!

Μην σε μαστιγώνεις! Να θυμάσαι πως είσαι άνθρωπος και το τέλειο δεν υπάρχει. Χρειάζεται να επιβραβεύεις τον εαυτό σου με ένα επιδόρπιο ή με μια cheat day. Η τιμωρία του εαυτού σου για ένα παραστράτημα θα μειώσει και το κίνητρο και την αυτοπεποίθησή σου. Οι δίαιτες αστραπή δεν παράγουν μακροπρόθεσμα αποτελέσματα. Επικεντρώσου στη διαμόρφωση υγιεινών συνηθειών που θα αλλάξουν τον τρόπο που σκέφτεσαι για το φαγητό. Έτσι, με μικρές αλλαγές που θα κάνουν μεγάλη διαφορά στην υγεία σου θα δεις ριζική διαφορά και στα κιλά σου.

 

      3. Αν δεν το βλέπεις δεν το τρως

Μεγάλη αλήθεια! Αν δεν το βλέπεις, θα εξασκηθείς και να μην το σκέφτεσαι. Αγόρασε λοιπόν σε όλο και λιγότερη ποσότητα τα τρόφιμα που θες να περιορίσεις. Το να έχεις το ντουλάπι και το ψυγείο γεμάτο με πειρασμούς, θα είναι πολύ δύσκολο να αντισταθείς. Μην το παρακάνεις όμως γιατί όταν θα έχεις πραγματικά ανάγκη εκείνο το γλυκάκι και δεν το βρεις, ίσως από τη λιγούρα βγεις και πάρεις τούρτα! 

Μην πας στο άλλο άκρο όμως και παραλείπεις γεύματα. Η παράλειψη γευμάτων ίσως να επιβραδύνει τον μεταβολισμό σου και μπορεί ακόμη και να σε κάνει να βάλεις κιλά. Προκαλεί επίσης πτώση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα σου και μετά θα θες γλυκό.

Έχε διαθέσιμα υγιεινά σνακ στη δουλειά. Καταναλώνοντας φρούτα, ξηρούς καρπούς, τσιπς λαχανικών ή άλλα υγιεινά σνακ θα κρατήσεις τα γλυκά και τις σφολιάτες μακριά. 

 

      4. Κάνε πλάνο

Το να τρως με μέτρο περιλαμβάνει τη διασφάλιση ότι ένα υγιεινό σνακ ή γεύμα είναι πάντα εύκολο. Γι’ αυτό η έγκαιρη προετοιμασία του γεύματος θα σου λύσει τα χέρια, θα προλάβει τα τηγανιτά και τις παραγγελίες.

Βασικό επίσης είναι να κατανοήσεις τι πραγματικά τρως. Το να τρως καλά σημαίνει να γνωρίζεις πόσα θρεπτικά συστατικά λαμβάνεις από τα γεύματά σου. Μάθε να αποκωδικοποιείς τις διατροφικές ετικέτες ελέγχοντας πάντα τις ποσότητες κρυφής ζάχαρης, νατρίου και κορεσμένων λιπαρών. Κι όταν χρειαστεί ή θέλεις να φας απ’ έξω να ξέρεις τι είναι ωφέλιμο και τι όχι. 

Σε κάθε περίπτωση, η επίσκεψη σε έναν διατροφολόγο για να μάθεις στοχευμένα για εσένα τι δουλεύει και τι όχι, ποιο είναι το θερμιδικό ισοζύγιο που πρέπει να έχεις, τι να προσέχεις και πως θα πετύχεις το στόχο σου, είναι η καλύτερη λύση!